fredag 30 april 2010

Söndag med Momentum Writer


Söndag den 16/5 blir det en heldag med flödesskrivande för alla som vill vara med. Är du Facebookanvändare kan du vara med i vår evenemangsgrupp där, annars kan du skriva kommentarer här i bloggen på söndagen. Om hur det går och för att småprata som under en fikapaus.
Vi är några på Falkens författarskola som gillar detta program som finns gratis att hämta på nätet.
Det som är så bra med programmet är att när man arbetar i det hamnar man på en ljusgrå sida - inga ikoner som distraherar, och man kan inte ändra något man har skrivit, medan man skriver. Det är ett väldigt bra sätt att komma igång med sin fantasi och koppla bort den inre kritikern och allt redigerande.
Allt sparas dessutom i en textfil som man kan gå in och redigera i i efterhand.
Här kan du ladda ner Momentum Writer.

6 kommentarer:

ingersord sa...

Hej har just hittat hit (gm.Ethel) och känner att detta skulle kunna vara något för mig. Är en skrivare men har just genomlidit en "torrperiod", håller som bäst på att kravla mig tillbaka till det forna skrivarflödet.
Finns Momentum Writer bara i engelsk version?

Johanna Wistrand sa...

Hej Ingegerd!

Du kan skriva på vilket språk som helst i Momentum. Ladda ner och pröva, vet jag!

ingersord sa...

Johanna, då provar jag...
Skriver Inger....

ingersord sa...

Har laddat ner MW men inte får jag dit någon text inte....???
Inger igen...

Johanna Wistrand sa...

Har ingen aning om varför det inte funkar för dig.
Mysko. Jag är ingen datatekniker, men det gick bra för mig, och programikonen hamnade på skrivbordet så jag bara klickar på det och börjar skriva.

Johanna Wistrand sa...

Ingegerd, det går lika bra att skriva direkt i word, om du vill vara med och flödesskriva på det här viset.